Традиційні бізнесмоделі підпорядковуються традиційним законами, де ефект масштабу трактується як зворотний зв’язок між постійними витратами та обсягом виробництва. Ці бізнесмоделі потребують великих вкладень основного капіталу (якщо говорити, наприклад, про виробництво), або людського капіталу (якщо говорити, наприклад, про послуги).

Про це інформує сайт Mind.

Традиційні бізнесмоделі «страждають» через те, що рушійні сили масштабу, обсягу та навчання також є стримувальнми факторами – чим більше кількість користувачів, тим менше цінність фірми.

Цифрові бізнесмоделі, що засновані на програмному забезпеченні як послуги, не мають таких обмежень, оскільки вони використовують дані для розкриття раніше невідомих ідей та можливостей. Компанії «Нетфлікс» (Netflix) та «Сейлзфорс» (Salesforce) є прикладом такого бізнесу для сегментів B2C і B2B.

Платформи

Платформи використовують технології для поєднання людей, організацій та ресурсів в інтерактивну екосистему, де ресурси створюються та спільно використовуються.

Основна мета платформи – це полегшення взаємодії користувачів для обміну товарами та послугами або соціальною валютою, внаслідок чого створюються цінності для всіх користувачів.

Платформне мислення процвітає через здатність організовувати навчання завдяки таким елементам, як алгоритми, загальна цифрова інфраструктура, використання обмежених ресурсів, контекстна спільна творчість, пов’язані торгові майданчики, мережеві ефекти, мінімалістичний дизайн, екосистеми та загальнодоступні дані.

Фірми, що використовують цифрові платформи для спільного створення та розподілу вартості, отримують вигоду від мультиплікаційного ефекту мереж. Ці так звані засновники мереж рухаються швидше з більш низькими граничними витратами для забезпечення найвищого мультиплікаційного ефекту.

Потужна комбінація

Практично всі великі технологічні компанії, як-от Google, Apple, Amazon та Microsoft, прогресують завдяки поєднанню технологій як послуг із бізнесмоделями на базі платформ. Це перевертає звичайну логіку догори дриґом, згідно з якою – чим більше користувачів, тим більше цінність підприємства.

Поява платформ та технологій як послуг призвела до виникнення феномену під назвою «ефект немаштабу». Тому не дивно, що невеликі стартапи сміливо прагнуть зайняти нішу на глобальних ринках та з успіхом кидають виклик великим конгломератам, перевертаючи з ніг на голову переваги застарілого інвестування в масштабній економіці.

Елементи штучного інтелекту

Сьогоднішній споживач – це багатоплатформний споживач, який споживає певну інформацію за принципом «де, коли і як заманеться». Ключовим компонентом успіху всіх сучасних бізнесмоделей залишається скупчення користувачів, залучення користувачів та монетизація або принцип ART – залучення, утримання та взаємодія зі споживачами.

Дослідження показують, що об’єднаний ринок заснований на платформах та технологіях як послугах, де споживачі готові сплачувати абонентську плату (наприклад, Spotify або Shopify), виявляється набагато більш стійким, ніж традиційні бізнесмоделі в умовах кризи та перешкод .

Під час трансформації інтелекту штучний інтелект забезпечує координацію та масштабну персоналізацію. Це благотворний цикл, що є дуже схожим на маховик: чим більше кількість учасників на кожній стороні платформи, тим більше вплив на мережу та процес навчання, тим вищий рівень залученості та вища цінність фірми.

Отже для нової моделі зростання характерний ринок, на якому покупці та продавці стикаються з впливом спільноти та мереж, а також мають значну технологічну підтримку у вигляді систем з елементами штучного інтелекту. Модель отримання доходу, як правило, передбачає передплату. Ласкаво просимо до бізнесмоделі XXI століття.

ЗАЛИШТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Введіть своє ім'я тут