Українські партії вже витратили на парламентську виборчу кампанію 506 млн грн.

Про це повідомляє рух “Чесно”, посилаючись на дані Центральної виборчої комісії .

Загалом, станом на 10 липня політичні партії зібрали на виборчу кампанію понад 568 мільйонів гривень. Ця сума зросте, адже звіти кількох партій ще не оприлюднені.

ТОП партій за надходженнями коштів на рахунок виборчого фонду:

  1. “Радикальна партія Олега Ляшка” – 98,2 млн
  2. “Слуга народу” – 97,5 млн
  3. “Голос” – 78 млн
  4. “Українська стратегія Гройсмана” – 72,2 млн
  5. “Опозиційний блок” – 69 млн
  6. “Європейська Солідарність” – 47,3 млн
  7. “Батьківщина” – 35,4 млн
  8. “Громадянська позиція” – 21 млн
  9. “Сила і Честь” – 19 млн
  10. Об’єднання “Самопоміч” – 15,5 млн
  11. “Аграрна партія України” –  6,7 млн
  12. “Партія Шарія “ – 4 млн
  13. ПП “Незалежність” – 2,3 млн
  14. Всеукраїнське об’єднання “Факел” – 2 млн
  15. ПП “Сила права” – 353 тис
  16. “Соціальна справедливість” – 100 тис
  17. “Партія зелених України” – 0 грн (пустий звіт)

У абсолютній більшості випадків виборчі фонди наповнювалися за рахунок коштів партії. Тобто, у фінансових звітах вказано, що на рахунок виборчого фонду кошти надходили з поточного рахунку партії. Це означає, що реальне походження коштів на виборчу кампанію ми дізнаємося частково у серпні (коли партії подадуть до НАЗК звіти за другий квартал 2019 року) та у листопаді (коли партії подадуть звіти за третій квартал, які включатимуть внески за липень).

Загалом, з 568 мільйонів гривень, що надійшли на рахунки виборчих фондів, 544 мільйони, або 96% коштів, є коштами політичних партій, які були зібрані на поточні, а потім переведені на виборчі рахунки.

Фрагмент звіту партії “Слуга народу”

Таким чином, виборці дізнаються, за чий рахунок партії вели свою виборчу кампанію, вже після виборів, коли ця інформація у значній мірі втратить свою актуальність. Можемо констатувати, що таким чином знівельовано саму ідею подачі проміжних фінансових звітів.

За обсягами витрат “Слуга народу” випередила “Радикальну партію”, хоча радикали і зібрали більше коштів. Сукупні витрати партій згідно із проміжними фінансовими звітами становлять 506 мільйонів гривень:

  1. “Слуга народу” – 96,9 млн
  2. “Радикальна партія Олега Ляшка” – 73 млн
  3. “Голос”- 71,6 млн
  4. Українська стратегія Гройсмана – 61,2 млн
  5. Опозиційний блок – 55 млн
  6. “Європейська Солідарність” – 47,2 млн
  7. “Батьківщина” – 35 млн
  8. “Громадянська позиція” – 21 млн
  9. “Сила і Честь” – 18,4 млн
  10. Об’єднання “Самопоміч” – 15,2 млн
  11. “Аграрна партія України” – 6,5 млн
  12. “Партія Шарія” – 2,1 млн
  13. ПП “Незалежність”- 2 млн
  14. Всеукраїнське об’єднання “Факел” – 1,6 млн
  15. ПП “Сила права” – 350 тис.
  16. “Соціальна справедливість” – 0 грн
  17. Партія зелених України – 0 грн

Традиційно партії найбільше витрачають на рекламу у ЗМІ, насамперед на телебачення. На це витратили 411,5 мільйонів гривень, або 81% від загального обсягу витрат партій.

Кінцевий термін подачі фінансових звітів – понеділок, 15 липня. Ці звіти повинні містити дані про надходження та витрати з рахунків виборчих фондів з моменту їх відкриття і до 10 липня включно. Повні фінансові звіти за весь період виборчої кампанії партії повинні подати в термін до 10 днів після виборів.

ЗАЛИШТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Введіть своє ім'я тут