В Україні вестимуть облік дорожньо-транспортних пригод. Такий проект постанови МВС затвердив Кабінет міністрів, – інформує “Новое Время”.

У пояснювальній записці вказується, що отримання об’єктивних та повних даних про обставини ДТП дозволить оцінити стан аварійності на українських дорогах, виявити причини аварій, а потім вжити необхідних заходів.

Як розповів в коментарі Радіо НВ заступник міністра внутрішніх справ Сергій Гончаров, облік необхідний для аналізу проблеми й попередження схожих ситуацій в майбутньому. Облік ДТП вестимуть за допомогою електронних засобів.

«Також у взаємодії з іншими профільними підрозділами, які здійнюють і контроль за безпекою дорожного руху, і безпосередньо надання медичної допомоги громадянам як-то підрозділи Міністерства охорони здоров’я, лікарні. В тому числі, Міністерство інфраструктури залучено до обліку, а також використання такої інформації в подальшому, і Укрбезпека і Укравтодор. Якщо в Міністерстві інфраструктури необхідна буде інформація щодо статистики, щодо причин, наслідків ДТП, вони отримають це безпосередньо в електронному вигляді, а не пересилаючі папірці», — зауважив Гончаров.

У Міністерстві внутрішніх справ зазначають, що система запрацює до кінця нинішнього року.

Несинхронізованість інформації

Одна з головних проблем МВС щодо дорожньо-транспортних пригод — це несинхронізованість інформації у самому відомстві, стверджує в коментарі Радіо НВ автомобільний експерт Рауль Чілачава.

За його словами, підрахунок аварій на дорогах відбувався неякісно, а саму інформацію не аналізували. Саме тому такі історії повторювались. У них завжди звинувачують водіїв, часто забуваючи про відповідальність самої держави чи інших структур, додав Чілачава.

«Все це виглядало не дуже професійно, тому що у нас не завжди слідкували за тим, чим закінчилася ДТП. Тобто люди були живі, коли сталася ДТП, їх забрала швидка допомога, а потім ніхто інформацію не перевіряв, що з тими людьми сталося. Тобто якщо ми говоримо про статистику смертності на дорогах, то вона у нас дуже часто була неповною. Тому що ніхто потім не перевіряв, чи загинули люди, вижили, отримали інвалідність. Це вже стало приватною справою постраждалих», — наголосив Чілачава.

Державні програми

За даними ООН, щороку у світі в результаті ДТП гине щонайменше півтора мільйона людей, а зі збільшенням кількості автомобілів ця статистика погіршується. В той же час, наприклад, у Швеції за останні 20 років кількість смертельних випадків на дорогах зменшилася практично вдвічі.

Причина цього — Vision Zero — деражавна програма, яку затвердили понад 20 років тому. У Швеції зрозуміли, що водії, як і звичайні люди, помилятимуться завжди. Тому вирішили, що необхідно організувати дорожній рух таким чином, щоб помилки людей не призводили до смертельних наслідків.

У вирішенні цієї проблеми також беруть участь структури, що будують, обслуговують дороги, виробники автомобілів. Подібну програму вже використовують також у Великій Британії, Данії, Голландії та інших країн ЄС.

Як розповів в коментарі з Радіо НВ керівник громадської ініціативи Vision Zero для України Віктор Загреба, шведська програма — це більше філософія руху. Її ухвалюють не лише на рівні країн, але й міст. В Україні офіційно вона не затверджена, і на практиці майже не працює. Така сама доля може спіткати облік ДТП, хоча ідея — правильна, додав Загреба.

«Завжди в ДТП юридично винен один чи другий, і він є причиною цього ДТП. За західними підходами, винний частково завжди власник дороги, який міг би зробити цю дорогу інакше. З позитивних моментів — в минулому році в Україні була прийнята державна програма, яка поставила за мету зменшувати смертність планомірно на 30% до 2020 року. І у цьому році почалася реалізація заходів з підвищеної безпеки руху», — зазначив Загреба.

За даними Державного агентства автомобільних доріг України, наразі в країні налічується 78 місць концентрації ДТП. Зокрема найбільше таких місць на трасі Київ-Чоп.

ЗАЛИШТЕ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Введіть своє ім'я тут